Nowa opcja będzie oferowana za pośrednictwem trzech nowych promów ro-ro, które pływają dla fińskiego armatora. W istocie będzie stanowić rozszerzenie znanego już wcześniej połączenia z Hiszpanii do Finlandii o dodatkowy port. W nowej odsłonie promy będą wyruszać z portów Ferrol, Santander i Bilbao w Hiszpanii, a potem zawijać do portów w Belgii. W poniedziałek będą meldować się w porcie w Paldiskach. Stamtąd będą kontynuować podróż na trasie Petersburg-Kotka-Helsinki-Rauma.
Przedstawiciele Finnlines zauważają, że dodanie do realizowanego przez Finnlines połączenia portu w Paldiskach stworzy wiele nowych możliwości. Dzięki rejsom realizowanym przez Grimaldi Group, m.in. pomiędzy Wielką Brytanią a portem w Antwerpii (Finnlines należy do pochodzącego z Włoch giganta przewozów promowych – od red.), klienci z Wysp Brytyjskich – pośrednio przez belgijski port - zyskają dostęp do atrakcyjnego połączenia z miastem położonym na zachodzie Estonii.
Fiński operator promowy zwrócił uwagę, że istnieją bogate możliwości transportu ładunków z Paldisek dalej do Azji Centralnej oraz na Syberię. Wszystko dzięki dobrze rozwiniętej siatce połączeń kolejowych z estońskiego portu.
Finnlines jest od 2006 r. częścią Grimaldi Group z Włoch. Obecnie fiński armator jest jednym z największych operatorów promowych w całej Europie.
PromySkat
Źródło: Finnlines