O konieczność dostarczania jak największej ilości informacji zaapelowali do podmiotów odpowiedzialnych za rynek paliw oraz przewozów członkowie Global Shippers’ Forum (GSF) – organizacji, która zrzesza stowarzyszenia reprezentujące interesy firm transportowych.
„Z jednym lub dwoma wyjątkami, tylko kilka linii żeglugowych dostarczyło do swoich klientów dane dotyczące strategii związanych ze stosowaniem paliwa niskosiarkowego i dodatkowe koszty mają tu zostać przeniesione na przewoźników poprzez podniesienie stawek albo wprowadzenie dodatkowych dopłat za bunkrowanie” – powiedział Chris Welsh, sekretarz generalny GSF. „Przewoźnicy znajdują się pod presją, chcąc zamknąć budżety na 2015 r. Ta informacja jest zatem pilnie wymagana przez klientów linii żeglugowych”.
GSF zwróciło uwagę na to, że operatorzy żeglugowi mogą przyjmować różne strategie po wejściu w życie nowych przepisów. Wszystko zależeć będzie od tego, w jaki sposób wypełniać będą regulacje obniżające dopuszczalny limit emisji siarki. Inaczej z wpływem kosztów wynikających z wprowadzenia nowych ustaleń będą próbowali sobie poradzić operatorzy promowi, którzy mają w swojej flocie nowoczesne jednostki napędzane paliwem alternatywnym; inaczej ci, którzy wyposażyli swoje promy w scrubbery; a w jeszcze inny zachowają się armatorzy zmuszeni do stosowania paliwa niskosiarkowego.
GSF zaapelowało szczególnie do operatorów promowych o większą transparentność w kwestii formułowania nowych stawek, tak aby i klienci frachtowi mogli w lepszy sposób uzasadnić podwyższenie opłat. Członkowie GSF przygotowali już pytania, które zadane zostaną podczas negocjacji z liniami żeglugowymi.
Dyrektywa siarkowa, która wejdzie w życiu 1 stycznia 2015 r., ograniczy w niektórych strefach dopuszczalny limit związków siarki z obowiązującego dziś 1 procenta do 0,1 procent. Do strefy stref SECAs (skrót od Sulphur Emission Control Areas) zaliczają się m.in.: Morze Bałtyckie, Morze Północne i obszar Kanału La Manche. Zachęcamy do zapoznawania się z artykułami poświęconymi temu zagadnieniu, publikowanymi na łamach portalu PromySkat. Więcej TUTAJ.
PromySkat
Źródło: Global Shippers’ Forum