Przez pierwszych dziewięć miesięcy z oferty popularnego przewoźnika skorzystało 5 089 760 pasażerów. Oznacza to wzrost o 91 003 osoby w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Szczególnie znaczące wzrosty odnotowano w tym przypadku na trasie Helsinki-Tallin oraz Mariehamn-Kapellskär.
Z opublikowanego właśnie raportu wynika, że o 7 735 jednostek cargo wzrósł ruch towarowy na trasach oferowanych przez przewoźnika (z 88 819 w analogicznym okresie 2013 r. do 96 554). Wzrosty w tej kategorii odnotowano przy wszystkich połączeniach z wyjątkiem linii Helsinki-Tallin.
Wartość skonsolidowanej sprzedaży sięgnęła w tym okresie 401 milionów euro – to oznacza spadek o 4,4 procent w stosunku do okresu styczeń-wrzesień 2013 r., gdy wskaźnik ten wyniósł 419,7 milionów euro. Przedstawiciele armatora tłumaczą to trudną sytuacją ekonomiczną w Finlandii połączoną z coraz większą konkurencją, która wywiera na rynkowych graczach presję związaną z polityką cenową. Zysk operacyjny (tzw. EBIT) wyniósł z kolei przez trzy kwartały 2014 r. 9,5 miliona euro, a dochód po opodatkowaniu - 2,5 miliona euro.
Firma pochwaliła się także, że przez pierwsze trzy kwartały br. udało się jej ograniczyć wydatki na paliwo. Koszty bunkrowania statków spadły o 2,5 miliona euro, czyli o 5,4 procent w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Viking Line jest jednym z najważniejszych przewoźników promowych na Bałtyku. W ofercie armatora znajdują się połączenia pomiędzy Szwecją, Finlandią, Estonią i Wyspami Aladzkimi. W tej chwili we flocie przedsiębiorstwa znajduje się siedem statków, w tym oddana do eksploatacji w ub. r. nowoczesna jednostka Viking Grace, która zasilana jest paliwem LNG i spełnia wyśrubowane normy dotyczące emisji szkodliwych związków.
PromySkat
Źródło: Viking Line