Statek, który zostanie przygotowany dla operatora przez stocznię Guangzhou Shipyard International, będzie wyposażony w silnik zasilany paliwem LNG. Podczas opracowywania projektu duży nacisk położono na ekologiczne rozwiązania. Linia kadłuba została zaprojektowana w taki sposób, by zredukować do minimum oddziaływanie statku na środowisko. Jego konstrukcja ma zagwarantować też energooszczędność.
Prom, który zostanie włączony do flory armatora w 2017 r., będzie pierwszym statkiem LNG pływającym pod szwedzką banderą. Będzie to także największa pojedyncza inwestycja w historii tego szwedzkiego armatora. Kontrakt opiewa na kwotę 1 miliarda koron szwedzkich (blisko 110 milionów euro).
Zamówienie statku napędzanego gazem ziemnym w postaci ciekłej pociągnie też za sobą inne inwestycje. W porcie macierzystym powstanie odpowiednia infrastruktura do obsługi jednostki tego typu.
Destination Gotland to firma, która powstała w 1998 r. 100 procent udziałów przewoźnika należy do przedsiębiorstwa Rederi Ab Gotland (do 1999 r. 25 procent udziałów posiadała Silja Line). Armator posiada obecnie w zarządzie cztery promy, które kursują pomiędzy Gotlandią a Oskarshamn i Nynäshamn. Rezerwacji na rejsy promami Destination Gotland można dokonywać w portalu PromySkat. Zapraszamy!
PromySkat
Źródło: TradeWinds