Prom, który będzie należał do szwedzkiego armatora, będzie pierwszą jednostką dużych prędkości typu ro-pax, która zasilana będzie paliwem LNG. Zawarta umowa zakłada, że fiński koncern dostarczy dla nowo powstającego statku m.in.: cztery silniki 50DF typu dual-fuel, dwie przekładnie, dwie śruby napędowe o kontrolowanym skoku ze zdalnym sterowaniem, dwa opracowane przez Wärtsilä systemy Energopac, dwa stery strumieniowe, agregaty prądotwórcze typu dual-fuel Wärtsilä 20DF, a także systemy służące do transportu paliwa gazowego. Firma dostarczy też infrastrukturę do magazynowania LNG.
Na mocy podpisanej umowy Wärtsilä zaopatrzy też statek w nowoczesny system Wärtsilä Aquarius UV, który służy do zarządzania wodą balastową.
Statek zamówiony przez Rederi AB Gotland (to właśnie do tej firmy należy 100 procent udziałów w Destination Gotland) będzie miał 200 metrów długości i oczywiście będzie jednostką ekologiczną, spełniającą wszystkie obecne i przyszłe restrykcyjne regulacje dotyczące emisji spalin – wykorzystane rozwiązania umożliwią wypełnienie normy Tier III, dotyczącej emisji spalin, wyznaczonej przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO).
Zgodnie z planami, nowy statek będzie mógł zabrać 1650 pasażerów. Prace nad nim trwają w chińskiej stoczni GSI (Guangzhou Shipyard International).
PromySkat
Źródło: Seatrade-Global