Dwa promy typu ro-ro, które będą obsługiwać kursy realizowane przez włoskiego armatora, zostały przejęte od hiszpańskiego przewoźnika – firmy Trasmediterránea. Nie są znane jeszcze wszystkie szczegóły transakcji. Nie wiadomo też jeszcze, jakie połączenia będą obsługiwać.
Dwa siostrzane statki nie są obecnie eksploatowane. Zarówno Superfast Andalucía, jak i Superfast Canarias są w tej chwili zacumowane w porcie Almeria.
Co ciekawe, to nie koniec uzgodnień pomiędzy będącą częścią grupy Acciona firmą Trasmediterránea a Grimaldi Lines. Zgodnie z ustaleniami, hiszpański przewoźnik wyczarteruje od włoskiego potentata prom Forza, który będzie obsługiwał połączenia na Baleary. Umowa ma obowiązywać przez dwa lata.
Superfast Andalucía i Superfast Canarias zostały zbudowane w latach 1997 i 1998. Oba statki mają po 185 metrów długości i dysponują linią ładunkową o długości 3465 metrów.
PromySkat
Źródło: Ship 2 Shore