Należące do armatora promy będą obsługiwać połączenia pod różnymi nazwami, w zależności od obszaru działania. Te, które będą kursować w obrębie cieśniny Kattegat, pomiędzy Zelandią a Jutlandią, będą kursować pod nazwą Molslinjen, a nie, jak dotychczas, Mols-Linien. Pod jeszcze inną marką będą pływały jednostki obsługujące połączenia na Bornholm. Kiedy duński operator rozpocznie kursowanie na tę wyspę, na jego statkach będzie widniała nazwa Bornholmslinjen.
Zmiany w nazewnictwie sprawią, że zmieni się też identyfikacja wizualna promów należących do operatora. Odświeżone zostanie jego logo.
„Mols-Linien cały czas rośnie i jest czymś całkowicie naturalnym, że w ramach procesu kreowania marki także adaptujemy i zmieniamy nazwy” – powiedział Jesper Skovgaard z Mols-Linien. „To bardzo ważne, by nasi goście mieli poczucie, że Mols-Linien to ich przewoźnik, a nazwy odzwierciedlały wszystko to, co dzieje się dookoła”.
Modyfikacja nazwy oraz logo zbiega się w czasie z wieloma innymi zmianami, które mają lub w najbliższym czasie będą miały miejsce w Mols-Linien. Duński armator, po wygraniu konkursu, od przyszłego roku przejmuje obsługę połączeń na Bornholm. W ten sposób zastąpi firmę Færgen, która była za nie odpowiedzialna przez 150 lat. Koncesja Mols-Linien będzie obowiązywać od 1 września 2018 r. do 1 września 2028 r.
To wszystko pociągnie za sobą szerokie zmiany we flocie należącej do duńskiego operatora. W najbliższych tygodniach do armatora powinien trafić nowoczesny katamaran KatExpress 3, który będzie obsługiwał trasę Aarhus – Odden, a wraz z początkiem sezonu letniego w 2017 r. także połączenie Ebeltoft – Odden. Dodatkowo na przełomie 2018 i 2019 r. we flocie operatora pojawić ma się jeszcze prom - KatExpress 4. Oprócz tego przewoźnik kupił też od swojego konkurenta - firmy Færgen - prom Povl Anker, który jest doskonale znany pasażerom podróżującym na trasie Rønne-Sassnitz.
Z myślą o połączeniach na Bornholm zamówiony został jeszcze jeden nowy prom. 158-metrowa jednostka, która powstaje w stoczni Rauma Marine Construction, będzie od września 2018 r. pływać na trasie Rønne-Køge. Wartość tego kontraktu opiewa na sumę 68 milionów euro.
PromySkat
Źródło: Mols-Linien