Zgodnie z przedstawionymi planami, zmiana ma zostać przeprowadzona na promach Tycho Brahe i Aurora. Kosztowna inwestycja jest częścią realizowanej przez HH-Ferries strategii, dzięki której flota przewoźnika ma się stawać coraz bardziej ekologiczna.
„Jako dostawca ważnej regionalnej infrastruktury transportowej zawsze szukamy sposobów, by ograniczyć nasz wpływ na środowisko” - powiedział Henrik Rørbæk z HH-Ferries.
Jak zapowiedzieli przedstawiciele firmy, przejście na bardziej ekologiczne zasilanie będzie stanowiło największą jednorazową inwestycję w historii firmy. Według szacunków, pochłonie ona ok. 300 milionów koron szwedzkich (ponad 32 miliony euro). Projekt może liczyć na unijne wsparcie w wysokości równowartości 120 milionów koron szwedzkich.
HH-Ferries nie zamierza poprzestawać na modernizacji dwóch wspomnianych promów. Po ich przebudowie podjęte zostaną decyzja dotyczące dostosowania innych statków do realizowanego przez firmę ekologicznego modelu.
Pierwszy etap przebudowy dwóch statków będzie realizowany jesienią br. Sam proces instalacji baterii będzie miał miejsce w 2017 r.
PromySkat
Źródło: HH-Ferries