Rekordowa Ficaria Seaways
Panujące w minionym tygodniu trudne warunki pogodowe przysporzyły wielu problemów firmom z branży transportowej - także załogom promów. Osłodą dla zespołu płynącego promem Ficaria Seaways może być rekord, jaki udało się nieoczekiwanie ustanowić... dzięki tym niesprzyjającym warunkom. W czasie, gdy na morzu szalał sztorm Ciara, należący do DFDS prom odbył rejs w rekordowym tempie. Na linii Immingham-Göteborg popłynął w czasie 23 godzin 40 minut! Zwykle przeprawa na tej trasie zajmuje ok. 27 godzin. Przypomnijmy, że Ficaria Seaways to prawdziwy olbrzym. Statek ma 230 metrów długości i dysponuje linią ładunkową o długości 4650 metrów.
Ważna zmiana personalna w ForSea
Operator obsługujący jedno z najpopularniejszych w Europie połączeń promowych ogłosił ważną zmianę personalną. Dotyczy ona stanowiska dyrektora generalnego. Piastującego do tej pory tę funkcję Johana Röstina zastąpił Jens Ole Hansen, który dotąd pełnił rolę dyrektora operacyjnego. Zmiana weszła w życie natychmiast. Johan Röstin rozstaje się z funkcją po trzech latach. Przewoźnik znany do niedawna pod nazwą HH-Ferries obsługuje połączenie Helsingør-Helsingborg, które realizowane jest przez największe na świecie promy elektryczne.
Viking Line podsumował 2019 r.
Firma Viking Line dokonała finansowego podsumowania ubiegłego roku. Dla fińskiego armatora był to stabilny okres. Obroty z działalności podstawowej pozostały na poziomie zbliżonym do ubiegłego roku (496,4 miliona euro wobec 497,8 miliona euro w roku 2018). Zysk operacyjny przed opodatkowaniem wzrósł do poziomu 13,6 miliona euro (6,5 miliona euro w 2018 r.), a zysk operacyjny po opodatkowaniu wyniósł 10,8 miliona euro (5,5 miliona w roku wcześniejszym). „Wyniki z 2019 r. pokazały, że jesteśmy na właściwej drodze” - powiedział Jan Hanses, dyrektor Viking Line. Firma spodziewa się, że w 2020 r. liczba pasażerów utrzyma się na stabilnym poziomie, a zysk w przeliczeniu na pasażera nadal będzie rósł.
Brittany Ferries uruchomi nowe połączenie intermodalne. Z Wielkiej Brytanii na południe Francji
Popularny francuski przewoźnik ruszy w 2021 r. z nowym serwisem intermodalnym. Dzięki temu port w Cherbourgu zostanie skomunikowany z Bajonną i Mouguerre na południu Francji, nieopodal granicy z Hiszpanią. Połączenie, które określane jest mianem „korytarza atlantyckiego”, będzie realizowane codziennie. Zgodnie z planem, serwis kolejowy wystartuje w kwietniu 2021 r. Brittany Ferries obsługuje z Cherbourga połączenia promowe z Poole i Portsmouth.
Irish Ferries z istotną umową na obsługę serwisu rezerwacyjnego
Irish Ferries nawiązało współpracę z firmą Hogia Ferry Systems. W ramach współpracy obu przedsiębiorstw, irlandzki przewoźnik będzie korzystał z systemu rezerwacyjnego BOOKIT, zarówno gdy chodzi o przewozy pasażerskie, jak frachtowe. Do tej pory Irish Ferries korzystało z dwóch odrębnych platform – innej do rezerwacji indywidualnych i innej do rezerwacji do przewozu ładunków. Integracja ma pomóc w lepszym zarządzaniu przestrzenią na promach. „Nowy system pozwoli nam na większą elastyczność, udoskonali ofertę zorganizowanych wakacji, zautomatyzuje nasze operacje w portach i bez wątpienia oznacza poprawę zarówno dla naszych klientów, jak i personelu” - powiedział Andrew Sheen z Irish Ferries
Źródło: DFDS, ForSea, Viking Line, Brittany Ferries, Irish Ferries