AML powstało dzięki staraniom BMCE Bank Of Africa Group przy wsparciu marokańskiego rządu oraz Attica Holdings S.A. Drugi z podmiotów został partnerem strategicznym całego przedsięwzięcia i przy nowym projekcie będzie służył swoją wiedzą i doświadczeniem. Zgodnie z planem, Attica Group będzie miała w swoich rękach 49 procent udziałów w stworzonej właśnie firmie, a 51 procent będzie należało do marokańskich udziałowców – z BMCE Bank Of Africa Group na czele.
Strony nie kryją zadowolenia z osiągniętego porozumienia, które zaowocowało startem nowego projektu, Zapewniają, że skorzystać mają na tym zarówno firmy transportowe, jak i zwykli pasażerowie.
„Cieszymy się ze współpracy z BMCE Bank Of Africa Group – jednej z wiodących grup bankowych w Afryce – w ramach projektu, jakim jest stworzenie projektu AML, który – jesteśmy co do tego przekonani – bardzo szybko stanie się jednym z głównych przewoźników promowych, łączących Maroko i Afrykę z Europą” - powiedział Spiros Paschalis, dyrektor grupy Attica.
Przedstawiciele Attica Group zadeklarowali, że wykorzystując swoje rozległe doświadczenie, zaoferują zupełnie nowy standard w przewozach pomiędzy Marokiem a Europą. Dzięki ich ofercie, jakość usług na tej trasie ma bardzo szybko ulec podwyższeniu.
Powołanie do życia nowego operatora przełożyło się już na konkretne działania. Obsługiwane przez AML połączenie pomiędzy Tanger Med a Algeciras już zostało uruchomione. Kursy wykonywane są przez jednostkę Diagoras. Trasa ma zostać szybko wzmocniona przez kolejny prom. Już dziś planowane jest otwarcie kolejnych tras.
Obecnie pomiędzy Marokiem a Europą podróżuje każdego roku ok. 4 milionów pasażerów, milion pojazdów osobowych i 260 tysięcy pojazdów ciężarowych. Analitycy wskazują, że rynek przewozów wykazuje tu wciąż olbrzymi potencjał.
PromySkat
Źródło: L'Économiste