Budowa nowoczesnego promu ma zostać dokończona do końca 2017 r. Statek zaoferuje miejsce dla ok. 1500 pasażerów i będzie mógł przyjąć na pokład ponad 400 pojazdów osobowych. Będzie też dysponował linią ładunkową o długości 609 metrów. Wiadomo, że nowy nabywca zdecydował się tez na wprowadzenie pewnych zmian w stosunku do pierwotnego projektu.
Według pojawiających się spekulacji, Trasmediterranea miałaby eksploatować prom na trasie Almeria–Melilla. Już w maju przyszłego roku ma zostać rozstrzygnięty przetarg publiczny, który wyłoni operatora do obsługi tej trasy w kolejnych latach.
Niedokończona jednostka, którą Viking Line zamówiło w 2007 r., była znana wcześniej jako Viking ADCC. Statek miał zostać zbudowany w hiszpańskiej stoczni Astilleros de Sevilla. Całość miała być gotowa w 2009 r. Viking Line planowało, że prom ten będzie obsługiwał połączenie Mariehamn—Kapellskär. Wnętrze statku zostało zaprojektowane przez Design Tillberg, a wiele obiektów mających się na nim znaleźć zostało zaproponowanych w drodze konkursu zorganizowanego przez Viking Line. Przewidywano dwie restauracje (a la carte i kawiarnia bistro w formie bufetu), kawiarenki, miejsce do zabaw dla dzieci, bar i sale konferencyjne.
W związku z problemami stoczni budowy nie udało się jednak dokończyć, a w lutym 2010 r. zamówienie zostało anulowane. W 2013 r. kadłub statku został odkupiony przez inną hiszpańską stocznię, Factorías Vulcano. W kolejnych latach trwały poszukiwania firmy, która gotowa byłaby zainwestować w niedokończony statek.
Wśród chętnych na odkupienie kadłuba i dokończenie budowy wymieniane były wcześniej m.in. Color Line i Stena Line.
PromySkat
Źródło: Faro de Vigo