Załoga oraz wyposażenie promu pozwalają na natychmiastowe rozpoczęcie pracy na tym połączeniu, natomiast dodatkowo, ze względu na estońskie wymogi krajowe, załoga częściowo musi pochodzić z Estonii, a zaopatrzenie ma być uzupełniane przez estońskich dostawców.
"Zmiany będą następowały stopniowo przez kilka najbliższych miesięcy; oczywiście zrobimy wszystko, aby ograniczyć niekorzystny wpływ tych działań na naszych dotychczasowych pracowników.” - powiedział szef DFDS regionu bałtyckiego Andres Refsgaard. Kaunas Seaways odbędzie swój pierwszy rejs 4 października i będzie obsługiwał połączenie Paldiski - Kapelskär równolegle z obecnie operującym tam promem Patria Seaways. „Z dwoma promami nasz serwis będzie o wiele bardziej konkurencyjny na rynku, co pozwoli na ułożenie rozkładu wieczornych odejść oraz na dłuższe postoje w portach.” - dodał Anders Refsgaard.
Obecnie jednostka stacjonuje w Mukran. Prom Kaunas Seaways został wybudowany w 1989 roku, a następnie odnowiony w 1994; przez dłuższy czas obsługiwał połączenie Karlshamn – Klaipeda. Rozwija maksymalną prędkość 16 węzłów, posiada 262 miejsca pasażerskie oraz 1500 metrów linii ładunkowej.
PromySkat
źródło: www.dfdsgroup.com