Stena Line
Stena Line
04.05.2017

Stena Line poszukuje portu alternatywnego dla Varberga

Stena Line poważnie zastanawia się nad nowym portem, który będzie mógł stać się alternatywą dla szwedzkiego Varberga, dokąd dziś pływają promy operatora w ramach jednego z należących do niego strategicznych połączeń. Już teraz pojawiają się coraz bardziej konkretne propozycje dotyczące nowego miejsca.

 

Promy szwedzkiego przewoźnika cumują w Varbergu w ramach obsługi trasy Varberg–Grenaa. Wiele wskazuje na to, że już wkrótce promy do duńskiego miasta Grenaa będą wyruszać z innego szwedzkiego portu. Wszystko przez to, że w miejscu, gdzie znajduje się dziś terminal promowy w Varbergu, władze miasta chcą zbudować nową dzielnicę. W związku z przygotowywanymi przedsięwzięciami deweloperskimi i planami zamknięcia dotychczasowego terminalu, przedstawiciele Stena Line już dziś poszukują portu, który zastąpi Varberg.

 

Jeszcze niedawno Stena Line informowała o toczących się z władzami gminy negocjacjach. Podnoszony był m.in. pomysł budowy terminala w nowym miejscu. Wiele wskazuje jednak na to, że coraz bardziej prawdopodobną opcją będzie przeniesienia operacji do zupełnie innego szwedzkiego portu.

 

„Byliśmy w Varbergu przez wiele lat i konieczność rozpoczęcia procesu poszukiwania alternatywnego portu uważamy za smutną” - przyznał Tony Michaelsen ze Stena Line.

 

Uwzględniając plany gminy dotyczące startu nowego projektu, Stena Line będzie musiała zakończyć żeglugę z obecnego terminala już w 2019 r. Stanie się to prawdopodobnie w III kwartale. Jedną z opcji, jaka pojawiła się kolejny raz w kontekście dyskusji na temat portu, który mógłby zastąpić Varberg, jest HallandsHamnar w Halmstad. Z władzami tego portu podpisany został już list intencyjny, który ma się przyczynić do tego, że obie strony zaczną teraz dyskutować o konkretach ewentualnej współpracy. Jednocześnie Stena Line poinformowała, że wciąż nie wyklucza wzięcia pod uwagę innych scenariuszy.

 

 

Stena Line przypomniała, że realizowane pomiędzy wspomnianymi portami połączenie promowe pomiędzy Danią a Szwecją ma dla armatora strategiczne znaczenie. Każdego roku korzysta z niego 170 tysięcy pasażerów, przewożonych jest też 45 tysięcy pojazdów osobowych oraz tyle samo pojazdów ciężarowych.

 

Stena Line pływa na trasie Varberg – Grenaa zbudowaną w 1986 r. jednostką Stena Nautica, która ma 135 metrów długości, a na pokład może zabrać 900 pasażerów oraz 324 pojazdy osobowe.

 

 

PromySkat

 

 

Źródło: Stena Line


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060