Zgodnie z podpisaną umową przedsiębiorstwo będzie odpowiedzialne za dostawę czterech silników diesla. Zostaną one wyprodukowane w Bergen, a następnie dostarczone do stoczni Ulstein, która zajmuje się budową nowego promu dla norweskiego armatora.
„Norweska branża stoczniowa nareszcie stała się konkurencyjna na międzynarodowym rynku wycieczkowców oraz promów i nie kryjemy zadowolenia, że zostaliśmy włączeni w kilka z tych ekscytujących projektów” - powiedział Kjell Harloff z firmy Rolls-Royce. „W ciągu ostatniego roku nasze silniki produkowane w Bergen zostały sprzedane dla dziewięciu statków reprezentujących ten segment rynku”.
Po zakończeniu wszystkich prac prom Color Hybrid zostanie wysłany na trasę Sandefjord-Strömstad. Zastąpi on wysłużoną jednostkę Bohus, która jest aż o połowę mniejsza.
Powstający dla Color Line statek będzie największą na świecie jednostką hybrydową typu plug-in. Podczas wejścia bądź wyjścia z portu w Sandefjord będzie on korzystał wyłącznie z baterii. Prom będzie miał 160 metrów długości. Pomieści 2 tysiące pasażerów i 500 pojazdów osobowych.
PromySkat
Źródło: e24.no, Color Line