Zgodnie z planami, oficjalne zamówienie na nowe promy ma zostać złożone jeszcze w pierwszej połowie 2018 r. Według założeń, jednostki do obsługi połączeń pomiędzy Tasmanią a kontynentalną Australią miałyby być gotowe w 2021 r. Wtedy miałyby też zacząć pływać przez cieśninę Bassa, zastępując funkcjonujące tam obecnie statki Spirit of Tasmania.
„FSG zostało zaaprobowane przez zarząd po wykonaniu analizy obszernej listy międzynarodowych stoczni, które będą gotowe zbudować skrojone na miarę statki” - powiedział Mike Grainger z TT-Line.
Po podpisaniu listu intencyjnego obie firmy prowadzić będą negocjacje i dyskutować na temat ostatecznego projektu i specyfikacji nowych jednostek.
Pływające obecnie na trasie Devonport-Melbourne promy Spirit of Tasmania I i II zostały zbudowane w 1998 r., a na wspomnianej trasie pływają od 2002 r.
Firma TT-Line (nie mylić z niemieckim TT-Line) obsługuje połączenia pomiędzy Australią a Tasmanią od 1985 r. Od 1993 r. jest to spółka państwowa, nad którą nadzór sprawuje rząd tasmański.
PromySkat
Źródło: TT-Line