Jak wyjaśnił armator, popularna jednostka Megastar, otrzymując wspomniany laur, została uznana za najbardziej zaawansowany prom ro-pax na świecie. Chodzi oczywiście o rozwiązania, które zostały zastosowane na promie. Gremium przyznające nagrodę zwróciło uwagę, że dzięki nowatorskiemu podejściu projektantów i inżynierów, oparty na LNG koncept napędu dual-fuel został posunięty o kolejny krok do przodu.
„Ten statek wyznacza kierunek w zakresie ekonomii eksploatacyjnej, emisji, niskiego poziomu hałasu, a także konsumpcji” - uzasadniło jury. „Zaawansowana forma kadłuba, zaprojektowanego przez doświadczonych konstruktorów, pomogła w dalszej redukcji zużycia energii – do poziomu znajdującego się poniżej tego, co reprezentują podobne jednostki. A to wszystko mimo większych rozmiarów i pojemności”.
Nagroda została odebrana przez Janka Stalmeistera – urzędującego do maja prezesa firmy Tallink – oraz Andresa Hunta.
Nagrody Shippax Awards przyznawane są od 1999 r. Powołane zostały do życia, by promować nowatorskie rozwiązania, które znajdują zastosowanie na jednostkach ro-ro, promach czy statkach wycieczkowych.
Prom Megastar ma 212 metrów długości, a na pokład może zabrać 2800 pasażerów, którzy mogą podróżować w jednej z trzech oferowanych klas – Star, Comfort oraz Business. Na statku znajduje się siedem różnych restauracji i kawiarni. Oprócz tego do dyspozycji pasażerów pozostają bary i puby czy duża strefa zakupów o powierzchni 2800 metrów kwadratowych. Zadbano też o najmłodszych pasażerów. Dzieci będą mogły korzystać z wielkiego placu zabaw.
PromySkat
Źródło: Tallink