Tak nowy prom Color Line będzie się prezentował już po zakończeniu wszystkich prac.
Tak nowy prom Color Line będzie się prezentował już po zakończeniu wszystkich prac. Ulstein Verft
02.11.2018

Zakończyły się najważniejsze prace przy promie Color Hybrid

W gdyńskiej stoczni Crist zakończyły się prace nad kadłubem nowego promu dla Color Line. Już niedługo na statku rozpoczną się prace wykończeniowe. Już w przyszłym roku z tego największego na świecie promu hybrydowego typu plug-in będą mogli skorzystać pierwsi pasażerowie.

 

O tym, że Color Line zamówi nowy prom, było wiadomo już w 2016 r. W lipcu ubiegłego roku rozpoczęła się zaś jego budowa. Choć oficjalnym wykonawcą promu Color Hybrid jest norweska stocznia Ulstein, to właśnie w stoczni Crist w Polsce realizowane były główne prace konstrukcyjne. To tutaj nowoczesny prom nabrał kształtów. Gdyńska stocznia poinformowała właśnie o końcu realizacji swojego zadania. Teraz statek zostanie przekazany głównemu wykonawcy. W norweskich zakładach jednostka otrzyma kolejne elementy wyposażenia. Także tam prowadzone będą prace wykończeniowe.

 

Statek Color Hybrid o numerze stoczniowym NB 311 ma 160 metrów długości i 27 metrów szerokości. Na swoim pokładzie pomieści aż 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych. Po zakończeniu wszystkich prac wejdzie na trasę Sandefjord-Strömstad, gdzie zastąpi o połowę mniejszą i wysłużoną już, zbudowaną w 1971 r. jednostkę Bohus.

 

Color Hybrid, jak sama nazwa wskazuje, będzie promem hybrydowym. Będzie to statek typu plug-in - stanowić będzie największą na świecie konstrukcję tego typu. Jego ładowanie będzie się odbywało np. podczas postoju w porcie, gdzie Color Line będzie posiadał swoją ekologiczną stację służącą do tego celu.

 

Dzięki zastosowaniu ekologicznego napędu, podczas wykonywania manewrów w porcie jednostka będzie korzystała wyłącznie z baterii, a co za tym idzie, nie będzie emitowała szkodliwych dla środowiska substancji. Statek będzie też bardzo cichy. Przy niskiej prędkości natężenie hałasu, mierzone w odległości 100 metrów od statku, będzie mniejsze niż podczas normalnej rozmowy.

 

 

Prom, choć prace nad nim jeszcze się nie zakończyły, już zdobywa laury. Przypadła mu w udziale m.in. nagroda Next Generation Award. Docenia ona rozwiązania, które będą miały wpływ na rozwój branży morskiej w nadchodzącej dekadzie i które uwzględniają czynniki środowiskowe, ekonomiczne i ideę zrównoważonego rozwoju.

 

Jednostka ma zostać dostarczona firmie Color Line już latem przyszłego roku.

 

 

PromySkat

 

 

Źródło: Ulstein Verft, Crist, trojmiasto.pl


Twoje rezerwacje Twoje wyceny
Nr dyżurny 24/7
663 500 060