Francuski przewoźnik sygnował kontrakt z firmą Repsol. To długoterminowa umowa, na mocy której hiszpański potentat wybuduje odpowiednią infrastrukturę w porcie Bilbao albo Santander, a potem – za jej pośrednictwem – będzie dostarczał paliwo dla promu Salamanca.
Decyzja dotycząca portu, w którym pojawią się zbiorniki do przechowywania paliwa, a także niezbędne elementy służące do bunkrowania, nie została jeszcze podjęta. Brittany Ferries będzie z niej korzystało podczas regularnych zawinięć w ramach obsługi połączeń promowych pomiędzy Wielką Brytanią a północną częścią Hiszpanii.
„Jesteśmy zadowoleni, że udało się nawiązać tę długoterminową współpracę z Brittany Ferries – firmą, która jest wyraźnie zaangażowana w rozwój innowacji oraz poprawę sytuacji, gdy chodzi o kwestię oddziaływania na środowisko” - powiedziała reprezentująca firmę Repsol Laura Rejón-Pérez.
Prom Salmanaca powstanie dla Brittany Ferries w zakładach Avic International Weihai w Chinach. Do floty Brittany Ferries dołączy on w 2022 r. i będzie wówczas drugim statkiem zasilanym paliwem LNG we flocie przewoźnika – pierwszy, Honfleur, powstaje w stoczni FSG w Flensburgu.
Salamanca, a także jeszcze jeden prom, który będzie nosił nazwę Galicia, zostaną pozyskane na zasadzie długoterminowego czarteru od Stena RoRo.
Źródło: Brittany Ferries