Przedstawiciele obu firm poinformowali, że ich celem jest zaproponowanie bardziej efektywnych rozwiązań komunikacyjnych, przy których wykorzystywany będzie zarówno transport kolejowy i morski.
Stena Line już wcześniej zaoferowała połączenie pomiędzy Göteborgiem a Weroną we Włoszech, które realizowane jest przez Kilonię. Dzięki zawiązaniu współpracy z Wasaline połączenie transportowe zostanie wydłużone do Vaasy w Finlandii. Stena Line, podobnie jak do tej pory, będzie obsługiwać połączenie Göteborg-Kilonia. Wasaline będzie udostępniać natomiast w ramach nowego serwisu połączenie Vaasa-Umeå. Oba porty w Szwecji – Umeå i Göteborg – połączy zaś kolej.
Z możliwości przedstawienia klientom nowej oferty zadowoleni są wszyscy gracze.
„Ruch pomiędzy Weroną a Göteborgiem to porozumienie, które Stena Line realizuje już od kilku lat. Łączy ono promy Stena Line pomiędzy Göteborgiem a Kilonią we współpracy z koleją, która realizuje kursy z Werony do Kilonii. To, w co teraz się włączyliśmy, określamy mianem Three Links – konsorcjum, w którym jest Green Cargo (szwedzka firma zajmująca się transportem kolejowym) i Logent (firma logistyczna), a teraz połączy nas Wasaline, dzięki czemu zyskamy dostęp do Vaasy” – powiedział Christer Kjellberg ze Stena Line.
Przedstawiciele podmiotów, które odpowiedzialne będą za połączenie intermodalne, zwracają uwagę na korzyści płynące z takiego rozwiązania. Christer Kjellberg zauważył, że dzięki stałemu połączeniu istnieje możliwość lepszego zagospodarowania istniejącej przestrzeni ładunkowej. Idea taka oznacza także większe zyski dla podmiotów zaangażowanych w przedsięwzięcie, ale również redukcję wpływu na środowisko.
Zdaniem Petera Stahlberga z Wasaline nowa opcja transportowa powinna spotkać się z dużym zainteresowaniem w regionie, gdzie położona jest Vaasa.
Główną zasadą transportu intermodalnego jest wykorzystanie podczas przewozu więcej niż jednego rodzaju transportu. Podczas całego procesu zastosowana może być tylko jedna jednostka ładunkowa. Rozwiązania takie pozwalają m.in. na ograniczenie kosztów transportu oraz skrócenie czasu dostawy.
Warto podkreślić, że Stena Line jest partnerem strategicznym grupy SKAT, gdy chodzi o realizację operacji z wykorzystaniem transportu intermodalnego w zachodniej Europie. Naczepy SKAT Transport są dostarczane przy zastosowaniu więcej niż jednego rodzaju transportu w relacji Holandia – Wielka Brytania.
PromySkat
Źródło: Wasaline, Sjofarts Tidningen