Przygotowany przewodnik dedykowany jest podmiotom, które posiadają nowo wybudowane statki, gotowe do montażu instalacji LNG, i w przyszłości planują ich modernizację, która umożliwi stosowanie w nich gazu ziemnego w postaci ciekłej. Publikacja formalizuje przebieg całego procesu, zawierając szczegółowy przegląd zagadnień związanych z modernizacją.
„ABS jest liderem, jeśli chodzi o stosowanie LNG jako paliwa, z pokaźną liczbą statków nowo wybudowanych oraz projektów konwersji, które są w fazie realizacji. A jak można zauważyć, przygotowywaniu się na przyszłość, w której LNG spełniać będzie istotną rolę, towarzyszy duże zainteresowanie” – powiedział Christopher J. Wiernicki, szef ABS.
W przewodniku opisane zostały założenia trzech poziomów modyfikacji opracowanych przez ABS, począwszy od zatwierdzenia podstawowego projektu, poprzez jego szczegółową analizę, aż po uzyskanie wydanej przez ABS notacji dla zainstalowanego sprzętu oraz odpowiednich atestów.
Jak zauważa Patrick Janssens, wiceprezes ABS, przygotowane przez towarzystwo klasyfikacyjne opracowanie stanowi potężne narzędzie dla armatorów. Pozwala ono na określenie rozmiarów oraz charakteru prac, jakie muszą zostać wykonane w fazie konstrukcyjnej, a także w późniejszym czasie, gdy firmy będą już gotowe na zmianę systemu zasilania.
Zasilanie statków za pomocą paliwa LNG stało się dziś dla wielu armatorów alternatywą pozwalającą sprostać regulacjom zawartym we wchodzącej w życie od 1 stycznia 2015 r. dyrektywie siarkowej.
PromySkat
Źródło: Ship & Bunker, ABS