Stena Superfast X zabierze na swój pokład nie tylko więcej pasażerów (aż do 1200 osób), ale zapewni też zdecydowanie większą linię ładunkową (2 kilometry). To znacznie więcej niż oferował działający do tej pory na tej linii prom Stena Nordica, który mógł przewieźć jednorazowo ok. 400 osób. Zarówno pasażerowie, jak i przewoźnicy frachtowi odczują te zmiany już na początku 2015 r., kiedy statek typu ro-pax Superfast X - już w barwach Stena Line – zacznie kursować pomiędzy Irlandią a Walią.
Superfast X był jednym z czterech statków, które w latach 2001-2002 powstały w stoczni HDW w Kilonii dla armatora Superfast Ferries. Nowoczesny prom miał bardzo burzliwą historię. Do 2007 r. obsługiwał połączenia dla Superfast Ferries, potem pływał m.in. w barwach SeaFrance, a ostatnio – jako Dieppe Seaways - dla DFDS. W maju br. został zakupiona przez Stena Line. Wyposażona w cztery silniki jednostka może się przemieszczać z prędkością 30,4 węzła (56,3 km/h).
„Zapewnienie dodatkowej ładowności i funkcji, służących do rozwinięcia usług na trasie Dublin-Holyhead, jest obecnie dla Stena Line elementem strategicznego rozwoju na Morzu Irlandzkim” - powiedział Ian Davies ze Stena Line, który wyraził przekonanie, że na nowej ofercie zyskają zarówno klienci frachtowi, jak i pasażerowie indywidualni.
Dla Stena Line pływają już dwa inne promy, które w 2001 r. zostały zbudowane dla Superfast Ferries – są to Stena Superfast VII i Stena Superfast VIII. Obie jednostki można dziś spotkać na trasie Belfast-Cairnryan. Superfast X, który wkrótce rozpocznie regularne kursy na linii Dublin-Holyhead, przechodzi w tej chwili modernizację i poddawany jest modyfikacjom. W nowej odsłonie zaoferuje mnóstwo nowych obiektów oraz udogodnień, które uprzyjemnią podróż.
Stena Nordica w obecnej sytuacji może zostać przesunięta do obsługi linii Fishguard-Rosslare, którą dziś obsługuje 33-letni prom Stena Europe.
W ciągu ostatnich 5 lat Stena Line zainwestowała aż 250 milionów funtów w rozwój swoich usług na Morzu Irlandzkim.
PromySkat
Źródło: Stena Line