To ma być najnowsza inwestycja w duńsko-szwedzkim porcie. Ma ona stanowić ukłon w stronę operatorów promowych, których flota nie spełnia wymogów określonych w przepisach, które weszły w życie na początku tego roku. W takich sytuacjach, aby sprostać regulacjom, które określają maksymalny pułap emisji związków siarki na 0,1 procent, konieczne jest stosowanie paliw o niskiej zawartości siarki.
Najnowszy projekt jest finansowany przez port CMP w partnerstwie ze Scandinavian Tank Storage. Dostawcą paliwa będzie Statoil.
Wybór lokalizacji terminala jest oczywiście nieprzypadkowy.
„Malmö ma strategiczną lokalizację dla tego typu działalności. Każdego roku przez cieśninę Sund (szw. Öresund) przepływa ponad 40 tysięcy statków” - przypomniał Leif Larsson, dyrektor generalny w Scandinavian Tank Storage.
Zgodnie z planami, gdy inwestycja dobiegnie końca, z terminala będzie korzystał przynajmniej jeden statek dziennie.
Port Kopenhaga Malmö przechodzi w ostatnich latach dynamiczny rozkwit. Szacuje się, że inwestycje w rozwiązania logistyczne oraz infrastrukturalne pochłonęły w latach 2010-2014 sumę 2,5 miliarda koron szwedzkich.
PromySkat
Źródło: CMP