Carsten Kruse do niedawna był dyrektorem marketingu w duńskim oddziale operatora; obecnie jest szefem Działu Podróży Stena Line na region Skandynawii. Twierdzi on, że reorganizacja Steny Line ma na celu przede wszystkim zmniejszenie kosztów pracy, a przez to generowanie nowych przychodów.
Spółka, mimo ciągłego rozwoju, na niektórych połączeniach straciła pasażerów – m.In. przez konkurencję, jaką stanowią alternatywne połączenia tanich linii lotniczych. Stena dąży do odzyskania utraconych pasażerów, co osiąga się przede wszystkim poprzez obniżenie cen biletów.
Poza tym przewiduje się, że Stena Line i wszyscy inni armatorzy mogą spodziewać się rosnących kosztów paliwa od 2015 roku.
Redukcja etatów dotyczy również innych regionów, ale największe są tam gdzie jest widoczny spadek przychodów. Pomimo wielu inwestycji przedsiębiorstwo nadal poszukuje obszary do lepszego wykorzystywania floty oraz upraszcza strukturę organizacyjną. Stena Line jest jedną z największych i najstarszych linii promowych w Europie.
Od 8 lipca tego roku na flagowym połączeniu pomiędzy Polska a Szwecja zainauguruje trzeci prom Stena Alegra, pozwoli to na znaczne zwiększenie przestrzeni ładunkowej jak również stanowi kolejny krok w dalszym rozwoju tej relacji promowej.
M.S. PromySkat
Źródło Stena Line