Kursy pomiędzy tymi dwoma portami początkowo były obsługiwane przez Norfolkline. Od tamtej pory zmieniły się statki, które kursują na tej trasie, a Norfolkline zmieniło właściciela. Dziś stanowi ono część DFDS Seaways.
Pierwszym statkiem wyznaczonym do obsługi tej trasy była jednostka Northern Merchant – statek cargo, który w miesiącach letnich przewoził też wielu pasażerów. Potem do Northern Merchant dołączył Midnight Merchant (dziś jako European Endeavour pływa dla P&O Ferries), a potem również Dawn Merchant (znany później jako Stena Alegra).
Przedstawiciele DFDS przyznają, że w ciągu pierwszych lat wykonywania kursów na tej trasie wiele osób było zaskoczonych dynamicznym rozwojem połączenia. Duża popularność sprawiła, że w ciągu 18 miesięcy od jego uruchomienia operowały na nim już trzy statki. Już w latach 2005-2006 zdecydowano o wymianie floty na tej linii. Pojawiły się na niej wówczas trzy nowoczesne promy, które później, po dokonanym przez DFDS Seaways przejęciu Norfolkline od firmy Maersk, otrzymały nazwy: Delft Seaways, Dunkerque Seaways i Dover Seaways.
Ciekawostką jest fakt, że wielu pracowników, którzy znaleźli zatrudnienie przy okazji uruchomienia tej linii w 2000 r., nadal pracuje dla DFDS Seaways. Aż 20 osób od 15 lat wciąż bierze udział w rozwoju tego połączenia.
Przejęcie Norfolkline od Maersk nastąpiło w lipcu 2010 r. W lutym 2012 r. DFDS dodatkowo uruchomiło połączenie Dover-Calais, dzięki czemu pomiędzy Dover a Francją pływa dziś 5 statków w barwach DFDS Seaways.
PromySkat
Źródło: DFDS