DFDS w komunikacie giełdowym ogłosiło, że osiągnęło porozumienie z grupą Eurotunnel. Dzięki temu dwa promy - Rodin i Berlioz – będą teraz służyć duńskiemu przewoźnikowi. Z ujawnionych informacji wynika, że DFDS wyczarteruje te statki od grupy Eurotunnel. Będzie to umowa długoterminowa. Jednocześnie duński przewoźnik zastrzegł sobie prawo pierwokupu obu statków. Zapis dotyczący prawa odkupienia promów wygasa w połowie 2017 r. W przypadku, gdyby doszło do sprzedaży promów duńskiemu armatorowi w określonym terminie, cena sprzedaży zostanie pomniejszona o wpłaty dokonane wcześniej przez DFDS na poczet czarteru statków. Duński przewoźnik zapewnił już, że ani nowo podpisana umowa, ani ewentualne skorzystanie z opcji zakupu nie będzie miało wpływu na prognozę finansową w tym roku.
Niestety, zawarte pomiędzy podmiotami porozumienie nie stanowi prawdopodobnie dobrej informacji dla pracowników, którzy do tej pory obsługiwali promy MyFerryLink. Firmy podpisały bowiem umowę czarterową w formie „bareboat”. Oznacza to wypożyczenie statku bez załogi.
Zarządcy SCOP – podmiot zrzeszający byłych pracowników Seafrance, którzy do tej pory pracowali dla należącego do grupy Eurotunnel przedsiębiorstwa MyFerryLink – zapowiedzieli jednocześnie, że rozpoczęli proces sprzedaży całości albo części majątku, który znajduje się w zarządzie SCOP SeaFrance. DFDS zamierza uczestniczyć w tym procesie.
Jednostki Rodin i Berlioz obsługiwały dla MyFerryLink trasę Calais-Dover, na której obecny jest również DFDS. Umowa pomiędzy DFDS i grupą Eurotunnel wejdzie w życie 2 lipca br.
PromySkat
Źródło: Borsen