Podobnie jak pierwszy z zamówionych promów, kolejna jednostka będzie mogła przyjąć na pokład 1650 pasażerów i będzie zasilana paliwem LNG. Drugi z nowych zamówionych promów, tak samo jak pierwszy, zbuduje chińska stocznia GSI (Guangzhou Shipyard International).
Szwedzka firma poinformowała, że zamówienie zostało potwierdzone po toczących się od dawna negocjacjach z chińskimi partnerami. Eric D. Nilsson, który brał udział w rozmowach z ramienia szwedzkiego przedsiębiorstwa, wyjaśnił, że korzystniejszym rozwiązaniem było zamówienie dwóch promów w jednej stoczni. Jak przyznał Nilsson, firma stosuje taką praktykę od dawna i zawsze dobrze na tym wychodziła.
Zamówiony właśnie prom zostanie dostarczony przewoźnikowi w 2018 r. Pierwsza jednostka, która została zamówiona w ubiegłym roku, trafi do Destination Gotland w 2017 r. Prom ten będzie też pierwszym statkiem LNG pływającym pod szwedzką banderą. Nowe statki ro-pax zostały zaprojektowane w taki sposób, by zredukować do minimum ich oddziaływanie na środowisko. Ich konstrukcja ma zagwarantować też energooszczędność.
Destination Gotland to firma, która powstała w 1998 r. 100 procent udziałów przewoźnika należy do przedsiębiorstwa Rederi Ab Gotland (do 1999 r. 25 procent udziałów posiadała Silja Line). Armator posiada obecnie w zarządzie cztery promy, które kursują pomiędzy Gotlandią a Oskarshamn i Nynäshamn. Rezerwacji na rejsy promami Destination Gotland można dokonywać w portalu PromySkat. Zapraszamy!
PromySkat
Źródło: Hela Gotland