Pelican to zbudowana w 1999 r. jednostka, która ma 155,5 metra długości. Wyczarterowany przez francuskiego armatora statek pływał do tej pory w barwach Maritime Nantaise. Może on zabrać na pokład ok. 100 naczep niesprzęgniętych z ciągnikiem oraz 12 kierowców pojazdów ciężarowych.
„Aktywność pod względem przewozu frachtu z/do Wielkiej Brytanii jest w fazie silnego wzrostu, zwłaszcza jeśli chodzi o przewóz samodzielnych towarów” - wyjaśnił Simon Wagstaff z Brittany Ferries. „Każdego dnia widzimy to na naszych statkach, szczególnie na tych, które obsługują trasy do Hiszpanii. Czarter Pelicana pozwoli nam zaspokoić zapotrzebowanie wyrażone przez klientów frachtowych i zwolnić powierzchnię garaży na innych statkach”.
Pelican został wyczarterowany wraz z załogą na 12 miesięcy. W umowie zawarta została opcja wydłużenia tego okresu.
W 2015 r. francuski przewoźnik odnotował wzrost ruchu frachtowego na wszystkich obsługiwanych trasach. Sięgnął on 20 procent. Przedstawiciele Brittany Ferries spodziewają się, że obecne działania, związane z udostępnieniem większej powierzchni ładunkowej, przyczynią się do dalszego wzrostu ruchu frachtowego, szczególnie na trasie z/do Poole.
Brittany Ferries znajduje się wśród czołowych przewoźników promowych w zachodniej części kanału La Manche. Oferuje całą gamę różnorodnych przepraw, która w połączeniu z liczbą obsługiwanych przez niego portów (Santander, Bilbao, Plymouth, Cork i Cherbourg) tworzy siatkę połączeń o skali niespotykanej w tym rejonie Europy. Rezerwacji na rejsy oferowane przez nagradzanego wielokrotnie armatora można dokonywać w portalu PromySkat. Zapraszamy!
PromySkat
Źródło: FBJ