Operator promowy poinformował, że ma do swojej dyspozycji nowoczesne rozwiązanie, które opracowane zostało przez firmę APATEQ z Luksemburga. Firma ta specjalizuje się w produkcji systemów pomagających w ochronie środowiska. Jednym z nich jest MarinePaq. To właśnie z niego korzystać będzie Scandlines. Przeznaczony jest on do oczyszczania wody pochodzącej ze scrubberów działających w trybie tzw. zamkniętej pętli.
Jak zapewnia producent, MarinePaq nie tylko pomaga w spełnieniu najbardziej wyśrubowanych norm środowiskowych, ale pozwala również na ograniczenie kosztów operacyjnych. Dodatkowo charakteryzuje się dużą elastycznością.
System będzie wykorzystywany m.in. przy okazji obsługi połączenia Rostock-Gedser, na którym Scandlines pływa dwiema nowymi jednostkami – Berlin i Copenhagen. Oba bardzo ekologiczne promy hybrydowe korzystają właśnie ze scrubberów działających w trybie zamkniętej pętli.
Scandlines poinformował, że pochodzący z luksemburskiej firmy system zainstalowany został w Gedser. Trafiać będzie do niego zanieczyszczona woda ze scrubberów, której nie zdołają zaabsorbować znajdujące się na pokładzie nowoczesnych promów separatory.
System MarinePaq oczyszcza wodę w pięciu etapach. Po zakończeniu procesu puryfikacji woda może bezpiecznie trafić do basenów portowych.
Dzięki uruchomieniu systemu, Scandlines będzie mogło ograniczyć koszty związane z utylizacją zanieczyszczonej wody ze scrubberów. Armator uniezależni się też w ten sposób od podmiotów zewnętrznych, którym zlecał to zadanie.
PromySkat
Źródło: Scandlines