Będą to pierwsze płuczki spalin, które zamontowane zostaną na statku pływającym pod marką U.N. Ro-Ro. Uwzględniając jednak całą flotę DFDS, będzie to już dziewiętnasty statek należący do firmy wyposażony w to rozwiązanie. Decyzja ta pokazuje, jak znacząca dla przewoźnika jest kwestia dbałości o środowisko.
Montaż odbędzie się na stosunkowo nowym, zbudowanym w 2010 r. statku Cemil Bayülgen. Pojawią się na nim nie tylko scrubbery. Jednostkę czekają znacznie poważniejsze zmiany.
„Instalacja odbędzie się pod koniec roku, a proces zostanie połączony z zabiegiem wydłużenia statku” - powiedział Peder Gellert z DFDS.
Nie wiadomo jeszcze, jaka przyszłość, gdy chodzi o kwestię montażu scrubberów, czeka pozostałe statki pływające w barwach U.N. Ro-Ro. Cemil Bayülgen to jedna czterech jednostek czwartej generacji. Operator posiada również jeden statek piątej generacji - zbudowany w 2013 r. prom UN Istanbul. Ma w swojej flocie również siedem nieco starszych jednostek, zbudowanych w latach 2001-2005.
Statki U.N. Ro-Ro na pięciu trasach przewiozły w ubiegłym roku 202 tysiące jednostek cargo, co daje operatorowi aż 34-procentowy udział w rynku, uwzględniając również rynek przewozów drogowych.
PromySkat
Źródło: DFDS