Jak zapowiedział operator, plan ten ma zostać rozłożony na kilkanaście lat. Zgodnie z przyjętą strategią, Jadrolinija chce do 2027 r. zakupić 26 statków (23 z nich miałyby być całkowicie nowe) i zrezygnować z 33 wysłużonych jednostek. Flota armatora ma się zmniejszyć z 50 do 44, ale jednocześnie zwiększyć się mają jej możliwości przewozowe. W ramach odnowionej floty potencjał ten ma wzrosnąć do 31 377 pasażerów (obecnie 28 020) oraz 4 710 pojazdów (w tej chwili 3 924).
Plany modernizacyjne zostały pogrupowane w trzech kategoriach. Przewoźnik zamierza pozyskać nowe jednostki, które będą służyły do obsługi krótkich połączeń (promy mogące zabrać na pokład do 400 pasażerów); statki, które będą funkcjonować na dłuższych trasach; a w ostatnim etapie chce zamówić także nowe katamarany.
Cały proces ma się rozpocząć już w przyszłym roku. Jadrolinija ma wówczas pozyskać trzy promy, które zastąpią wysłużone już jednostki Marco Polo, Dubrovnik i Liburnija.
Jednym ze strategicznych celów, jakie przyjęło przedsiębiorstwo, będzie utrzymanie koncesji na 34 połączenia pasażerskie w Chorwacji. Po 1 stycznia 2017 r. operator obsługujący linie pomiędzy kontynentalną częścią Chorwacji a wyspami będzie wybierany w ramach konkursu.
Inwestycje mają zostać sfinansowane z długoterminowych pożyczek oraz środków własnych. Ostatnią poważną inwestycję we flotę firma przeprowadziła w 2014 r., zamawiając cztery nowe promy.
Jadrolinija to firma, której korzenie sięgają 1947 r. Firma specjalizuje się nie tylko w przewozie pojazdów oraz pasażerów pomiędzy chorwackimi wyspami, ale również w transporcie międzynarodowym. Większe promy spółki kursują do Włoch.
PromySkat
Źródło: poslovni.hr