Zgodnie z założeniami przedstawionymi przez duńskiego przewoźnika, Cote des Dunes, który do niedawna znany był jako Rodin, wejdzie na trasę 6 lutego, podczas gdy Cote des Flandres (wcześniej pływający pod nazwą Berlioz) wyruszy w pierwszy rejs w nowych barwach 20 lutego. Oba statki znajdują się obecnie w stoczni w Dunkierce, gdzie przechodzą niezbędną modernizację i dostosowywane są do standardów obowiązujących w DFDS.
„Zobowiązaliśmy się już do terminów. Nie możemy się doczekać, aż pokażemy nową strefę wypoczynku dla kierowców oraz wiele innych udoskonaleń w strefach pasażerskich, które dedykowane są naszym klientom i pasażerom” - powiedział Carsten Jensen z DFDS.
Oba promy zyskają oczywiście nowe szaty. Będzie można je podziwiać w charakterystycznych dla DFDS ciemnoniebieskich barwach.
Zarówno Cote des Dunes, jak i Cote des Flandres będą kursować na trasie Dover-Calais, czyli tej samej, na której pływały jeszcze do niedawna pod należącą do grupy Eurotunnel marką MyFerryLink. Dzięki ich wprowadzeniu zwiększą się możliwości przewozowe DFDS na tej popularnej trasie. Dołączą one do obsługującej już to połączenie jednostki Calais Seaways. Każdy z nowych statków, które zasilą flotę DFDS, może zabrać na pokład po 1900 pasażerów, 700 pojazdów osobowych lub 120 ciężarowych. Każdy z nich dysponuje linią ładunkową o długości 2 tysięcy metrów.
Do tej pory DFDS korzystał na trasie Dover-Calais z promów Calais Seaways i Malo Seaways. Ten drugi, po wejściu Cote des Dunes jak i Cote des Flandres, zostanie przesunięty na inną linię.
PromySkat
Źródło: DFDS