Połączenie pierwszy raz zostało obsłużone 16 marca 1966 r. przez prom pasażersko-towarowy Tor Anglia, pływający w barwach powstałej w tym samym roku firmy Tor Line. Na obsługiwanej trasie operator oferował sześć połączeń w tygodniu (w tym samym czasie firma zaczęła również obsługę połączeń do krajów Beneluksu).
Choć promy na trasie Göteborg-Immingham pływają od 50 lat, to plany uruchomienia tej linii pojawiły się już w 1912 r., zaraz po uruchomieniu doków w Immingham. Mało tego, Szwedzi nosili się nawet z zamiarem obsługi tego połączenia promem kolejowym. Dyskusja na ten temat zajęła jednak ponad 50 lat.
Tor Line stało się częścią DFDS w latach 1981-1982. W tamtym czasie Tor Line korzystał z sześciu statków, które oferowały 28 odejść tygodniowo. DFDS najpierw przejął część biznesu odpowiedzialną za obsługę ruchu pasażerskiego, a potem również towarowego. Wkrótce statki Tor Line zyskały nowe barwy – DFDS Tor Line. Pod tą marką firma skupiła się wkrótce wyłącznie na obsłudze ruchu towarowego.
DFDS wciąż obsługuje połączenie Göteborg-Immingham. Od 2010 r. pływające na niej statki mają już logo DFDS Seaways (podczas obecnie przeprowadzanego przez firmę rebrandingu zyskają skróconą nazwę i odświeżone logo DFDS).
Obecnie linia Göteborg-Immingham obsługiwana jest przez trzy promy typu ro-ro. Są to: Ficaria Seaways, Petunia Seaways oraz Primula Seaways. Tygodniowo operator oferuje na tej trasie sześć rejsów w każdym kierunku. Przeprawa zajmuje ok. 26 godzin.
PromySkat
Źródło: DFDS