Przedstawiciele DFDS poinformowali, że zdecydowali się na skorzystanie z zapisu znajdującego się w umowie czarterowej pomiędzy podmiotami. Dawał on DFDS opcję wykupienia promu Athena Seaways w czasie trwania kontraktu. Duński armator przyznał, że zbudowany w 2007 r. prom typu ro-pax znakomicie wpisał się w jego potrzeby. Właśnie dlatego uznano, że najwłaściwszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z opcji jego wykupienia.
Statek towarowo-pasażerski został wyczarterowany od grupy Grimaldi w grudniu 2013 r. Służył przede wszystkim na trasach Kilonia-Kłajpeda oraz Karlshamn-Kłajpeda. Jednostka przewozi przede wszystkim pojazdy ciężarowe oraz ich kierowców, a także kierowców indywidualnych, którzy podróżują własnymi samochodami.
Obowiązujący od ponad dwóch lat kontrakt był umową typu bareboat charter. Oznacza to, że jednostka była wydzierżawiona bez pasażerów.
Skorzystanie przez DFDS z opcji wykupienia promu Athena Seaways oznacza, że wzrosną nakłady inwestycyjne armatora. Z planowanego wcześniej na rok 2016 1,6 miliarda koron duńskich urosną one do 1,9 miliarda.
Athena Seaways ma 199 metrów długości. Na pokład może zabrać 600 pasażerów. Dysponuje linią ładunkową o długości 2490 metrów.
PromySkat
Źródło: DFDS