Na specjalnie przygotowanym nabrzeżu w stoczni, przy obecności ponad 150 zaproszonych gości, prom klasy Ro / Ro otrzymał nazwę "Ark Germania", zaszczyt bycia matką chrzestną nowej jednostki, przypadł Pani dr Johannie Wanka, niemieckej minister oświaty i badań naukowych. Po przemówieniu powitalnym, Pani Johanna pchnęła butelkę szampana i oficjalnie ochrzciła nowy prom. Następnie zabrzmiały niemieckie i duńskie hymny. Według tradycji, "matka chrzestna" przekazała szyjkę od butelki szampana kapitanowi Arki Panu Henrikowi Hessellunowi.
Stocznia Volkswerft nadal pracuje nad siostrzana jednostką o numerze 501, która jest już w dużej części gotowa i ma być oddana do użytku w pierwszym kwartale 2014 roku. Jednostki 500 i 501 są promami o specjalnym przeznaczeniu.
Peder Gellert Pedersen, wiceprezes DFDS Seaways, powiedział w trakcie ceremonii chrztu: "Chciałbym podziękować wszystkim, którzy wierzyli w ten projekt. ARK GERMANIA jest wynikiem kilku lat ścisłej współpracy pomiędzy wojskiem niemieckim, duńskim a naszą firmą. Statek ten jest dobrym przykładem bliskich powiązań między naszymi krajami. Jednocześnie jest to także przykład, który pokazuje, jak dobre kontakty na poziomie operacyjnym w poszczególnych siłach zbrojnych są wspierane i rozwijane na szczeblu politycznym. Dużo się mówi o współpracy gospodarczej sektora publicznego oraz przedsiębiorstw prywatnych. Statek ten jest dobrym przykładem na to, jak taka współpraca może się udać. Mamy nadzieję, że będziemy w stanie rozwijać te wspólne przedsięwzięcia z korzyścią dla wszystkich zaangażowanych partnerów."
Dzień ceremonii chrztu był pewnym etapem w budowie statku. Nadal trwają prace nad wyposażenie wnętrz oraz instalacją różnych systemów, które następnie będą testowane. Po ukończeniu montażu odbędzie uruchomienie i ostateczna próba w morzu.
ARK GERMANIA – to nowoczesny prom transportowy specjalnego przeznaczenia, ma długość 195 metrów, może zabrać kontenery o pojemności 342 TEU oraz posiada linię ładunkową o długości 3000 metrów, na którym mogą być transportowane 185 samochodów ciężarowych. Jednostki specjalnego przeznaczenia mają operować na międzynarodowych relacjach promowych. W dodatku do faktycznego wykorzystania jako statek Ro / Ro, nowy prom zostanie również udostępniony duńskim siłom zbrojnym i wojsku niemieckiemu w razie takiej potrzeby, na tak zwane "komercyjne zabezpieczanie transportu morskiego" dla celów strategicznych. Niemcy i Dania współpracują w dziedzinie strategicznego transportu wojskowego na morzu od 2006 roku.
DFDS Seaways jest strategicznym partnerem PromySkat. Firma promowa została założona w 1866 roku i jest dziś jednym z wiodących przedsiębiorstw żeglugowych w Europie Północnej z siecią 25 tras i 55 statków na Morzu Bałtyckim, Morzu Północnym i Kanale La Manche.
www.dfdsgroup.com
PromySkat
Źródło: PS Werfen