Dlatego DFDS Seaways podjął trudna decyzje o zamknięciu tego połączenia.
Promy z niemieckiego Sassnitz (Mukran) rozpoczęły transport wagonów do litewskiej Klaipedy w 2001 roku. Przez wiele lat niemieckie i litewskie firmy korzystały z serwisu kolejowego, również transport pojazdów ciężarowych cieszył się dużą popularnością. Ale z biegiem lat, zapotrzebowanie na dostawy towarów wagonami kolejowymi na tej linii powoli, ale regularnie spadało. Latem tego roku, główni operatorzy kolejowi, z racji braku zapotrzebowania wypowiedziały DFDSowi umowę o współpracy.
"Włożyliśmy wiele wysiłku, aby przyciągnąć nowych klientów w celu zwiększenia zarówno objętości ładunków jak i przychodów. Niestety bez powodzenia. Oznacza to, że przychody z promów na tym połączeniu będą nadal spadać. Oprócz tego od stycznia 2015 r. wejdą w życie nowe przepisy, zobowiązujące do stosowania droższego paliwa o mniejszej zawartości siarki na promach operujących na Bałtyku i Morzu Północnym. Dlatego nie wierzę w możliwość przekształcenia połączenia Sassnitz - Kłajpeda w rentowny biznes. Żałujemy tego głęboko, ale z końcem września zamkniemy ten serwis promowy." – powiedział Anders Refsgaard, Wiceprezes DFDS Seaways .
Wszyscy pasażerowie oraz odbiorcy towarów mogą przełączyć się na atrakcyjne alternatywne połączenie DFDS Seaways Kiel - Kłajpeda. Pracownicy w Kilonii i Kłajpedzie służą pomocą przy rezerwacjach oraz wszelkich zapytaniach na temat możliwości transportowych tej relacji.
PromySkat
źródło www.dfdsgroup.com