Zgodnie z zaprezentowanymi informacjami, napędy główne będą zasilane bateriami o pojemności 4,16 MWh. Zaprojektowane przez PBES akumulatory będą wyposażone w odpowiedni system chłodzenia, który ma zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa. Baterie PBES będą stanowić część większych pakietów, które dostarczy koncern ABB. Poza akumulatorami o dużej pojemności będzie on zawierał także m.in.: system kontroli energii czy sieć elektroenergetyczną.
„Wykorzystanie systemów przechowywania energii, które zostaną użyte na tych statkach, zostało w sposób jasny zatwierdzone przez branżową czołówkę. Technologia PBES jest najlepsza w swojej klasie” - powiedział Brent Perry reprezentujący firmę PBES. „Scandlines Helsingborg‐Helsingör już stało się światowym liderem w zakresie adaptacji rozwiązań służących magazynowaniu energii na promach w celu wspierania strategii służącej ochronie środowiska”.
Zadowolenia ze współpracy z dwoma uznanymi podmiotami – PBES oraz ABB – nie kryją przedstawiciele HH Ferries Group. Zdaniem reprezentującego firmę Henrika Rørbæka powinna ona zaowocować nowymi standardami, które pomogą utrzymać trasie Helsingborg‐Helsingör status połączenia o wysokiej efektywności i dostarczającej wysoką pojemność.
PBES specjalizuje się w projektowaniu baterii, które znajdują zastosowanie w branży morskiej. Produkuje rozwiązania dedykowane systemom hybrydowym oraz w pełni elektrycznym. Służą one na statkach, jachtach czy przy stacjach zasilania.
W pełni elektryczne promy HH-Ferries - Tycho Brahe i Aurora - będą przewozić 7,4 miliona pasażerów oraz ok. 1,9 miliona pojazdów rocznie. Konwersja odbędzie się w przyszłym roku. Po jej zakończeniu promy HH-Ferries staną się największymi na świecie promami elektrycznymi.
PromySkat
Źródło: Marine Propulsion