Od października do grudnia 2016 r. HH-Ferries odnotowało wzrost liczby przewiezionych pojazdów ciężarowych. Progres wyniósł 4 procent – ze 100 do 104 tysięcy. Taki sam poziom wzrostu odnotowano pod względem ilości przewiezionych towarów. Nieco mniejsza – 2-procentowy spadek – okazała się zaś liczba przewiezionych pojazdów osobowych – z 278 do 272 tysięcy. Podobny, niewielki spadek nastąpił, gdy chodzi o liczbę pasażerów, które skorzystały z przeprawy na tej popularnej linii – liczba pasażerów wyniosła ok. 1,5 miliona.
„Wzrost w zakresie ruchu towarowego wciąż jest kontynuowany, potwierdzając nasz status istotnego łącznika na trasie Helsingør - Helsingborg – co jest korzystne zarówno dla społeczności biznesowej w regionie, jak i handlu ponadregionalnego” - powiedział Henrik Rørbæk, dyrektor HH-Ferries.
Firma przypomniała, że mimo wprowadzonej w ubiegłym roku obowiązkowej kontroli dokumentów podczas przekraczania granicy, udało się utrzymać wysoką efektywność. Nie zmieniła się m.in. liczba rejsów, jakie odbyły się na tej trasie.
Oferowane przez HH-Ferries połączenie promowe pozostaje jednym z kluczowych ogniw transportowych w komunikacji pomiędzy Danią a Szwecją. Realizowane jest ono pięcioma statkami, a rejsy odbywają się co 20 minut. Już wkrótce trasę tę czeka prawdziwa rewolucja. Obsługujące tę linię statki Tycho Brahe i Aurora przejdą konwersję i staną się największymi na świecie promami elektrycznymi.
PromySkat
Źródło: HH-Ferries