W związku ze zmianą planu zagospodarowania, który przewiduje powstanie nowej dzielnicy o nazwie Vasterport, niewykluczone jest podjęcie decyzji o budowie infrastruktury do przyjmowania promów w innym miejscu. Wciąż jednak nie wiadomo, kto miałby za to zapłacić.
„Wciąż jesteśmy w trakcie negocjacji. Więcej na razie nie mogę powiedzieć. To złożony proces i mam nadzieję, że w ciągu roku osiągniemy porozumienie” - powiedział Jesper Waltersson ze Stena Line.
Szacuje się, że koszt budowy nowego terminala wyniesie ok. 300 milionów koron szwedzkich (ok. 32 milionów euro).
Niewykluczone, że w tej sytuacji Stena Line w ogóle zrezygnuje z wykonywania połączenia na trasie Varberg – Grenaa. Według pojawiających się informacji, rozwiązaniem problemu mogłoby być przeniesienie operacji przez szwedzkiego operatora na południe – jednym z kierunków mógłby być Halmstad.
Stena Line pływa na trasie Varberg – Grenaa zbudowaną w 1986 r. jednostką Stena Nautica, która ma 135 metrów długości, a na pokład może zabrać 900 pasażerów oraz 324 pojazdy osobowe.
Stena Line
Źródło: Sjöfartstidningen