Optima Seaways trafiła do suchego doku w Kłajpedzie 1 lutego. Od tego czasu prom, który na co dzień kursuje na linii Kłajpeda–Karlshamn, został dostosowany pod względem wizualnym do standardów, które obecnie obowiązują w DFDS. W internecie pojawiło się wideo dokumentujące postępy nad przemalowywaniem promu.
Proces rebrandingu, związany z odświeżeniem logo oraz wdrożeniem ciemnogranatowych barw, rozpoczął się na początku 2016 r. od jednostek Côte Des Dunes oraz Côte Des Flandres, które zostały odkupione od grupy Eurotunnel i obsługują dziś połączenie Dover-Calais. Stopniowo nową identyfikacją obejmowane są wszystkie pozostałe promy należące do DFDS.
Odnowienie barw jednego z największych w Europie operatorów promowych jest niemałym przedsięwzięciem logistycznym. Wprowadzenie zmiany na każdym statku wymaga pokrycia farbą powierzchni o wymiarach ok. 11 tysięcy metrów kwadratowych.
Prace nad rebrandingiem promu Optima Seaways zakończyły się 14 lutego. Jednostka ta została zbudowana w 1999 r. Ma 186 metrów długości, a na pokład może zabrać 328 pasażerów. Dysponuje linią ładunkową o długości 2300 metrów.
PromySkat
Źródło: DFDS