Najnowszy nabytek krajowego armatora to jednostka pasażersko-towarowa, która ma 180 metrów długości, 24 metry szerokości, a na pokład może przyjąć 640 pasażerów. Ci ostatni mogą korzystać z 57 znajdujących się na pokładzie kabin (wszystkie wyposażone są w łazienki). Jednostka dysponuje też linią ładunkową o długości 2196 metrów. Prom może pomieścić 64 pojazdy osobowe, a także 100 pojazdów ciężarowych długich oraz 26 krótkich. Będzie ona wykonywała połączenia na kluczowej w ofercie operatora trasie Świnoujście-Ystad.
Choć poinformowano, że Cracovia dołączyła do floty armatora 17 maja, to w pierwszy kurs na trasie Świnoujście-Ystad wyruszy 8 lipca br. Jak poinformował przewoźnik, 12 oraz 19 sierpnia jednostka zawinie też do portu Ronne na duńskiej wyspie Bornholm.
Cracovia zastąpi nieco już wysłużoną jednostkę Baltivia, która zbudowana została w 1981 r., a do floty Polferries dołączyła w 2007 r.
Najnowszy nabytek Polskiej Żeglugi Bałtyckiej znany był do niedawna pod nazwą Drujba i ostatnio obsługiwał połączenia w barwach bułgarskiego armatora Bulgaria West Port. W przeszłości wykonywał też rejsy dla Acciona Trasmediterranea oraz Arrecife Naviera, pływając m.in. na Wyspy Kanaryjskie oraz kursując pomiędzy Walencją i Majorką. Dla bułgarskiego operatora statek pływał ostatnio głównie na trasie Burgas-Batumi.
Zakup kolejnego promu jest elementem strategii realizowanej obecnie przez PŻB, która polega na rozbudowie floty. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami prezesa Piotra Redmerskiego, liczebność promów Polferries wzrośnie w najbliższym czasie do pięciu jednostek. Największą inwestycją związaną z rozbudową floty będzie oczywiście budowa zupełnie nowej jednostki. Oficjalne rozpoczęcie jej budowy będzie miało miejsce 8 czerwca br.
PromySkat
Źródło: PŻB