Zgodnie z informacjami zaprezentowanymi przez estońskiego armatora, prom Superfast IX będzie pływał dla kanadyjskiego przewoźnika przynajmniej do listopada 2018 r. Firma Marine Atlantic to działający w Kanadzie operator, oferujący przewozy promowe pomiędzy Nową Fundlandią i Labradorem a Nową Szkocją. Atlantic Vision, bo pod taką nazwą eksploatowany jest statek w Kanadzie, pływa na trasie North Sydney-Argentia.
Grupa Tallink czarteruje prom przez spółkę zależną Baltic SF IX Limited. Jednostka znajduje się na długoterminowym wypożyczeniu od 14 listopada 2008 r. Jest to umowa typu bareboat czarter, co oznacza, że statek został przekazany bez załogi.
Atlantic Vision to zbudowany w 2002 r. w Niemczech (stocznia HDW) statek. W latach 2002-2008 prom wykonywał rejsy pod nazwą Superfast IX – w latach 2002-2006 w barwach Superfast Ferries, a potem – do 2008 r. - pod marką Tallink (dla estońskiego przewoźnika pływał na trasach Paldiski–Hanko–Rostock, potem Hanko–Rostock, a potem od 2007 r. na trasie Tallin–Helsinki–Rostock).
Po dwóch przebudowach statek może zabrać na pokład 962 pasażerów (w momencie oddania do użytku było to 626 pasażerów) oraz 531 pojazdów (wcześniej 661). Atlantic Vision ma status najszybszego promu typu ro-pax w Ameryce Północnej.
PromySkat
Źródło: Tallink