Każdy z nowych promów będzie miał 117 metrów długości i przygotowany będzie do przyjęcia na pokład 1100 pasażerów oraz 276 pojazdów osobowych. Będą to szybkie, wykonane z aluminium jednostki typu trimaran, które rozwijać będą prędkość 38 węzłów (70 kilometrów na godzinę).
Prace konstrukcyjne nad nowymi statkami mają się rozpocząć w przyszłym roku. Zgodnie z kontraktem, który hiszpański armator podpisał ze specjalizującą się w produkcji szybkich promów stocznią Austal, statki mają zostać dostarczone w terminie odpowiednio 29 i 36 miesięcy. Austal oraz Fred. Olsen SA miały okazję już współpracować. Australijska stocznia, która odpowiedzialna jest również za projekt nowych jednostek, przygotowała dla operatora promowego największy na świecie statek typu trimaran – zbudowaną w 2005 r. jednostkę Benchijigua Express.
Wartość najnowszego kontraktu opiewa na kwotę 126 milionów euro.
„Ten kontrakt jest dla nas przełomowy w kontekście projektowania trimaranów” - podkreśla Ben Marland z Austral. „Dostarczają one pasażerom większy komfort i charakteryzują się większą efektywnością”.
Fred. Olsen Express – bo pod taką marką pływają promy przewoźnika – realizuje swoją działalność r. od 1974 r. Właśnie wtedy pierwszy prom popłynął na trasie San Sebastián de la Gomera a portem Los Cristianos. Flota operatora składa się obecnie z siedmiu jednostek. Najnowszym nabytkiem jest doskonale znany z rejsów na Bałtyku prom Leonora Christina, który został kupiony od BornholmerFærgen, a w barwach nowego przewoźnika zacznie pływać w 2018 r. (na razie wciąż obsługuje połączenie Rønne – Ystad).
Rocznie statki Fred. Olsen Express przewożą 2,5 miliona pasażerów, 600 tysięcy pojazdów osobowych oraz 125 tysięcy pojazdów ciężarowych. Firma stanowi część globalnej grupy Fred. Olsen, działającej w branży żeglugowej, na którą składają się różne marki i przedsięwzięcia.
PromySkat
Źródło: Austal, Fred. Olsen