Ma 210 metrów długości i dysponuje linią ładunkową o długości 4076 metrów. Jest to siostrzany statek jednostki Gardenia Seaways, która w lipcu tego roku także weszła na trasę Rotterdam-Immingham. Oba statki zostały zbudowane w stoczni Flensburger Schiffbau-Gesellschaft na zamówienie firmy Siem Group. DFDS zdecydowało się na wyczarterowanie obu statków. Sygnowana umowa obowiązuje przez 5 lat, a duński przewoźnik zagwarantował sobie prawo pierwokupu każdej z nowych jednostek.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że statek realizuje działania w sposób optymalny. Jego rozładunek i załadunek przebiega w sposób efektywny, a do tego ma jeszcze dobrą prędkość. W dodatku dostrzegamy, że załoga w terminalu wykonuje bardzo dobrą pracę, więc możemy błyskawicznie rozprawiać się ze wszystkimi problemami” - powiedział Mikael Mortensen, dyrektor trasy.
Wraz z wprowadzeniem nowego promu na trasę, firma poinformowała, jak będzie teraz wyglądało rozmieszczenie statków na poszczególnych trasach. DFDS podało, że połączenie Rotterdam-Immingham będzie teraz obsługiwane przez statki Tulipa Seaways, Gardenia Seaways oraz Anglia Seaways, a jednostki Suecia Seaways, Britannia Seaways i Selandia Seaways będzie można spotkać na linii Rotterdam-Felixstowe. Tak wyglądać ma to docelowo, bo obecnie Suecia Seaways bierze udział w misji wojskowej, a Gardenia Seaways obsługuje chwilowo linię Rotterdam-Felixstowe.
Gardenia Seaways i Tulipa Seaways to nie jedyne nowe statki, które podziwiać będzie można w barwach DFDS. Oprócz dwóch wyczarterowanych jednostek ro-ro, DFDS zamówił także – już bezpośrednio – cztery nowe statki w chińskiej stoczni Jinling Shipyard. Będą one jeszcze pojemniejsze (6700 metrów linii ładunkowej) i również będą służyć na Morzu Północnym.
PromySkat
Źródło: DFDS