Matką chrzestną nowej jednostki, która zasili wkrótce flotę DFDS, została Tutte Østergaard. Podczas uroczystości, która odbyła się w niemieckiej stoczni Flensburger Schiffbau-Gesellschaft, nadała ona jej nazwę Tulipa Seaways. Jest to siostrzany statek zwodowanej wcześniej w tych samych zakładach jednostki Gardenia Seaways.
Tulipa Seaways ma 210 metrów długości i dysponuje linią ładunkową o długości 4076 metrów. Podobnie jak Gardenia Seaways, będzie obsługiwać połączenia na trasie Rotterdam–Immingham.
Po zwodowaniu statku prowadzone będą na nim jeszcze prace. Dopiero teraz zostanie dołączona do nich część elementów, m.in. mostek kapitański.
Oba nowe statki powstały dla Siem Group, a do floty DFDS zostaną dołączone na podstawie umowy bareboat charteru. Będzie ona obowiązywała przez 5 lat, a duński armator zagwarantował sobie w niej prawo pierwokupu statków.
„Dwie nowo zbudowane jednostki stanowią pierwszy krok ambitnego planu budowy statków, który w ciągu najbliższych lat znacząco powiększy dostępną przestrzeń ładunkową w naszej siatce połączeń na Morzu Północnym” - powiedział Niels Smedegaard z DFDS.
Oprócz statków, które powstają w Niemczech, DFDS zamówił także – już bezpośrednio – cztery nowe statki w chińskiej stoczni Jinling Shipyard. Będą one jeszcze pojemniejsze (6700 metrów linii ładunkowej) i również będą służyć na Morzu Północnym.
PromySkat
Źródło: DFDS