Popularny przewoźnik od lat realizuje przedsięwzięcia, które mają sprawić, że prowadzona przez niego działalność operacyjna będzie wywierać mniejszy wpływ na środowisko naturalne. W ramach swoich inwestycji Baleària przebuduje także niektóre ze swoich promów, a niektóre dostosowuje do zasilania paliwem LNG. Jeden z projektów, w ramach którego taką prośrodowiskową modernizację przeszło lub przejdzie w sumie pięć promów, otrzymał właśnie unijne dofinansowanie.
Armator starał się o najwyższą możliwą kwotę dotacji dla projektu, czyli 15 milionów euro. Ze środków unijnych w ramach programu Łącząc Europę (CEF - skrót od: Connecting Europe Facility) ostatecznie udało mu się pozyskać dofinansowane w wysokości do 11,8 milionów euro, co stanowi 20 procent całej inwestycji.
„Nasz cel to stać się w nieodległej perspektywie armatorem dysponującym najbardziej zrównoważoną oraz energooszczędną flotą w całym sektorze” - powiedział Adolfo Utor, szef firmy Baleària.
Dofinansowanie dotyczy przebudowy promów: Napoles, Abel Matutes, Sicilia, Bahama Mama oraz Martín i Soler. Prace przy pierwszym z nich rozpoczną się już w przyszłym miesiąca. Na promie Abel Matutes napęd LNG został zainstalowany już w ubiegłym roku. Cała inwestycja ma się zakończyć do 2021 r.
Dzięki modernizacji wymienionych statków emisja dwutlenku węgla z tytułu działalności operatora zmniejszy się – w skali roku - o 45 tysięcy ton , a tlenków azotu (NOx) – o 4,4 tysiąca ton. Przebudowane promy nie będą też emitować cząsteczek stałych oraz związków siarki.
Źródło: Balearia