Alf Pollak będzie wspomagał działalność operatora na Morzu Śródziemnym w ramach siatki połączeń obsługiwanej jeszcze pod marką U.N. Ro-Ro, czyli przejętego w ubiegłym roku przez DFDS tureckiego armatora. Statek pozwoli na zwiększenie powierzchni ładunkowej na trasie Stambuł-Triest.
Będzie to już kolejny prom, który wzmocni działalność DFDS w tym regionie. Kolejnym jest zbudowana w 2009 r. Fionia Seaways, która także przebywa już na Morzu Śródziemnym.
Alf Pollak został zbudowany w stoczni Flensburger Schiffbau-Gesellschaft w 2018 r. Jest to konstrukcja doskonale znana przedstawicielom DFDS, którzy korzystają na zasadzie czarteru z dwóch podobnych jednostek. Wcześniej do jego floty dołączyły wyczarterowane od Siem Group i zbudowane w tej samej stoczni podobne jednostki Gardenia Seaways i Tulipa Seaways, które obsługują połączenia na Morzu Północnym. Każdy ze statków ma 210 metrów długości i dysponuje linią ładunkową o długości 4076 metrów.
Pojawiły się informacje, że firma DFDS zainteresowane jest też statkiem Maria Grazia Onorato – siostrzanym statkiem, który został zwodowany w stoczni Flensburger Schiffbau-Gesellschaft kilka miesięcy przed promem Alf Pollak.
Źródło: DFDS