Anglia Seaways to zbudowany w 2000 r. w Chinach prom. Powstał on na potrzeby należącej do przedsiębiorstwa Maersk firmy Norfolkline. W 2010 r. Norfolkline został przejęty przez DFDS, a statek – wtedy pływający jeszcze jako Maersk Anglia – stał się częścią floty duńskiego operatora.
Od 2010 r. obsługiwał już połączenia w barwach DFDS, wykonując m.in. połączenia pomiędzy Wielką Brytanią a Europą kontynentalną. W przeszłości kursował też po Morzu Irlandzkim i Bałtyku.
Armator nie ukrywa, że kariera statku Anglia Seaways w barwach DFDS kończy się ze względu na rozmiary. Jego możliwości przewozowe były zbyt małe w stosunku do potrzeb przewoźnika i jego klientów.
„Statek stał się nieco za mały dla naszych tras na Morzu Północnym. Mógł pomieścić bowiem maksymalnie 121 naczep” - powiedział Jesper Hartvig Nielsen z DFDS. „W przyszłości statek będzie obsługiwał połączenia w Grecji, do których, pod względem pojemności, będzie pasował dużo lepiej”.
DFDS sprzedało prom Anglia Seaways za 90 milionów koron duńskich (ok. 51 milionów złotych).
Zbudowany przez stocznię Guangzhou Wenchong prom Anglia Seaways ma 143 metry długości. Jednostka dysponuje 1680 metrami linii ładunkowej i rozwija prędkość 18,6 węzła (34 km na godzinę). Już wkrótce powinniśmy poznać jej nową nazwę.
Źródło: DFDS