Wartość umowy zawartej pomiędzy Tallink Superfast (spółka zależna grupy Tallink) oraz KfW IPEX-Bank sięga sumy 197,6 miliona euro. Zabezpieczeniem kredytu będzie hipoteka ustanowiona na nowej jednostce, a także gwarancja macierzystej firmy. Termin zapadalności zaciągniętego zobowiązania przypada 12 lat od czasu wypłaty.
Pożyczona przez Tallink suma stanowi większą część wartości kontraktu na budowę nowego statku. Zgodnie z zapisami w umowie, koszty budowy nowoczesnego promu sięgną 247 milionów euro.
Ekologiczny prom powstaje dla estońskiego operatora w zakładach Rauma Marine Constructions na mocy umowy zawartej w marcu br. Jednostka będzie kursowała na trasie Tallinn-Helsinki. Będzie zatem obsługiwała jedno z najpopularniejszych połączeń na Bałtyku.
Najnowszy prom, który powstanie dla przewoźnika w Finlandii, będzie miał 212 metrów długości i będzie zasilany paliwem LNG (napęd dual-fuel). Na jego pokładzie pomieści się 2800 osób.
Według planów nowy ro-pax powinien pojawić się na trasie łączącej Estonię i Finlandię już na początku 2022 r. Stanie się to pięć lat po tym, jak na linii tej wystartował statek Megastar.
Źródło: Tallink