Supernowoczesna jednostka, która zacznie obsługiwać trasy wchodzące w skład siatki połączeń Brittany Ferries w 2023 r., otrzyma nazwę Santoña. Będzie to jeden z największych statków zasilających flotę Brittany Ferries. Santoña będzie miała 215 metrów długości, 3 tysiące metrów linii ładunkowej, a na pokład będzie mogła przyjąć 1000 pasażerów.
Brittany Ferries poinformowało, że zasilany gazem LNG statek będzie służył do obsługi połączeń do Hiszpanii. Już wcześniej armator zawarł kontrakty na dostawy tego ekologicznego paliwa z hiszpańską firmą Repsol.
Santoña jest jednym z trzech promów serii E-Flexer, które dołączą do floty Brittany Ferries na mocy porozumienia ze Stena RoRo. Francuski przewoźnik podpisał z gigantem ze Szwecji długoterminową umowę czarteru tych promów. Wszystkie statki, które trafią do Brittany Ferries, będą dostosowane do oczekiwań operatora. Ale nie tylko Brittany Feries będzie posiadać w swojej flocie nowoczesne jednostki E-Flexer. Statki tej klasy zasilą też zasoby Stena Line oraz DFDS.
W ubiegłym roku firma Brittany Ferries ogłosiła nazwy dwóch pozostałych jednostek serii E-Flexer, które dołączą do jej floty w latach 2021-2022. Otrzymają one nazwy Galicia oraz Salamanca, a kursować będą na liniach z Portsmouth do Santander oraz Bilbao. To jednak nie koniec, bo już wkrótce armator powinien odebrać zbudowany na własne zamówienie prom Honfleur, który będzie będzie obsługiwał połączenie Portsmouth-Caen. Statek powstaje w niemieckiej stoczni Flensburger Schiffbau-Gesellschaft.
Źródło: Brittany Ferries