Głównym zadaniem Bureau Veritas była analiza ryzyka, która stanowiła integralna część procesu decyzyjnego w Brittany Ferries w temacie dołączenia jednostki zasilanej paliwem LNG do obecnej floty.
Jean Jacques Juenet, kierownik ds. projektów statków pasażerskich w Bureau Veritas powiedział: "Jesteśmy dumni, że zostaliśmy zaangażowani w tak duży projekt, dokonaliśmy analizy ryzyka wymaganego dla tej klasy statków. Opracowaliśmy procedury wspólnie z Brittany Ferries, razem z zarządami portów oraz podmiotami odpowiedzialnymi za logistykę oraz bunkrowanie paliwa. Jasny obraz ekonomii oraz kwestii bezpieczeństwa w przypadku dostaw paliwa LNG pozwolił podjąć kluczowa decyzję armatorowi oraz dostosować się w przyszłości do nowych zasad emisji zanieczyszczeń nie zwalniając obrotów”.
Nowy prom PEGASIS będzie miał 210 metrów długości, kadłub zostanie wykonany z lekkich materiałów z zastosowaniem klejów o wysokiej wytrzymałości. Silniki zasilane LNG wraz z elektrycznym napędem pozwolą operować z prędkością 24,5 węzła. Statek będzie jedną z największych jednostek w klasie ro-pax, zasilanych paliwem LNG. Pojemność promu przewiduje zabranie 40 pojazdów ciężarowych, 600 pojazdów osobowych oraz 2400 pasażerów.
Do najciekawszych rozwiązań należy wykorzystanie technologii membranowej GTT w zbiornikach LNG, co pozwoli na większą wydajność oraz dłuższy czas operacji pomiędzy kolejnymi tankowaniami paliwa.
Armator Brittany Ferries zapowiedział, że kolejne trzy jednostki, obecnie znajdujące się we flocie armatora, zostaną w przyszłości poddane konwersji do napędu z wykorzystanie paliwa LNG oraz przygotowaniami i nadzorem nad tymi projektami zajmie się również Bureau Veritas.
PromySkat
źródło: Brittany Ferries